Don't take life too seriously,
You'll never get out of it alive.
Mencari
Sunday, August 10, 2014 | 2:06 AM | 0 comments
Assalamualaikum and ...

sekejab, masih ada ke yang datang baca blog ni ? hahaha, Alhamdulillah, even klau x de pn, this is still my e-diary, so, I don't mind, at the end of the day, I am the person who will read this and laugh imagining my past :)

ok, kita berbalik pada motif utama entri ni seperti yang dibicarakan di atas, eh, ada mention ke ? belum lagi ?

ok, ayuh kita membicarakan tentang motif utama entri ni :D

erm, yeap, few years pass in no time, sedar2 sekarang dah tahun 3 kat universiti and guess what ? aku masih mencari identiti diri sebenar aku ni, identiti yang selama ni aku rasa aku makin dekat, tp kehadiran aku kat U ni ada kala buatkannya pudar ...
eh tak, bukan salah kau, kau dan kau jugak :)  maksud aku kat sni, dulu, masa high school (cewahh) ngan masa matrik, aku nampak tujuan aku berjuang, terutama masa skolah menengah, aku ada impian, ada cita-cita, ada usaha, ada itu ini sume, dan semua tu lah yg mendesak aku ke penjuru tenaga aku, even mungkin pecah dinding yg halang perjalanan aku.

dan paling aku pasti
sumenya sebab keikhlasan, aku berjuang bersama rakan akrab, bersaingan dengan mereka, bermain dengan mereka, sekarang, walaupun lama x bersua, tp masing2 masih sejiwa (gaduh2 kat group wasep)

tp, kadang2 aku tertanya-tanya kalau orang lain pun lalui benda yang sama, macam ... ye la, korang pernah tak lepas solat, duduk kat sejadah tu, bayang balik apa yang kau lalui, beza diri kau dulu dan sekarang, entahlah, ke ni memang habit aku ?

sebabnya, aku rasa, rasa lah, aku macam penat mengejar, eh, mencari, eh eh
apa-apa la, sebab macam aku kata kat atas, selalunya aku buat benda memang niatnya untuk tolong orang ikut mana yang mampu, and untuk diri sendiri, aku akan cuba lepaskan limit yang ada

sekarang cara hidup aku mcm terbalik, aku buat benda untuk diri sendiri mana yg mampu tp untuk orang lain, hempas pulas, sampai masa untuk diri sendiri pun aku tak sure mana aku letak, emm, nah, im not whining, but just, curious mane satu yg betul :/

anyway, if you're asking me which method I enjoyed the most, I would answer the first one, because, I've my own responsibility right now, which is for my family, I would like to buy a big house so all of them could fit inside, lol, tak

actually, i'm striving for even higher, dr dulu, aku terbayang2 untuk at least, at least invent something yang berguna untuk dunia, yang dipakai di seluruh dunia, biarlah tiada nama, asalkan aku mampu permudahkan urusan masyarakat sejagat

cuma bisikan syaitan nirojim ni kekadang berjaya menghasut diri, aku jadi was-was, aku lalai, aku utamakan melayan diri ini lebih dari mereka di sekeliling aku, aku kunci diri dalam bilik, orang ketuk aku tak bukak, orang call aku tak angkat, orang mesej aku tak reply, aku wassep ... kire mesej la tu, so pun tak reply

aku jadi pengecut
aku jadi penakut

aku tak tau

aku tak tau sejak bila aku mula jadi macam ni

aku tak tau kenapa aku jadi macam ni

serius aku tak tau

and aku tak nak

aku nak bersama mereka

cuma bila otak dah berkata "betul ke ? kau tengok dorang sape kau sape, kau masih nak bersama mereka ?"

and aku lihat ayat tu dr dua perspektif

-aku yg lemah :
kau cuma org biasa, mereka jenis terancang, susun segala urusan mereka, bagi arahan yang bagus, kau lak dapat kerja buat je la

-aku yg bongkak :
kau turun kau tgk dorang lepak, main game, kau stay atas kena buat banyak keje, klua duit g sana sini semata-mata untuk uruskan benda yang kau tak sepatutnya buat

nampak ?

nampak tak apa yang aku selalu fikirkan ?

aku tau, aku tak sepatutnya fikir seperti yg bawah tu
tapi, aku tak rasa yang atas tu pun elok

jadi, aku keliru macam mana aku nak set minda ni ...

at the end, aku rasa

aku cuma patut buat sebaik boleh apa yang aku boleh lakukan

cuma

aku masih

Mencari

diri aku

Older Post | Newer Post